50 tinten rood

Foto Iris 50 tinten rood_Andrea Bartosova
Cover e-book 50 tinten rood_Andrea BartosovaNaar aanleiding van de 50 tinten-trilogie van E.L. James, over verleiding en macht, publiceren StoereVrouwen op Valentijnsdag het gratis E-book ‘50 tinten rood’. Een boek vol verleiding, versiertips en verhalen over de liefde. StoereVrouwen vragen hiermee aandacht voor de ‘campagne Power of the Fair Trade Flower’ over de arbeidsomstandigheden van vrouwen in de bloemenindustrie in Afrika. 

bloemensector niet rooskleurig

Jaarlijks worden miljarden bloemen vanuit Afrika naar ons land verscheept. Bloemen die door vrouwen worden gekweekt en geplukt. Vaak onder erbarmelijke omstandigheden. Elementaire arbeidsrechten worden geschonden, seksueel misbruik komt veelvuldig voor en blootstelling aan pesticiden richt gezondheidsschade aan. Daarom komen StoereVrouwen in actie voor meer eerlijk geproduceerde rozen in de Nederlandse winkels, zodat vrouwen in Afrika een eerlijke kans hebben op een beter bestaan. Foto Michelle 50 tinten rood_Andrea Bartosova

consumentenacties

Op Valentijnsdag springen StoereVrouwen, een netwerk van bewuste shoppers, in de bres voor de eerlijke roos. Op dit moment zijn keurmerken het beste alternatief voor de consument, omdat eerlijke bloemen bijdragen aan een leefbaar loon en betere arbeidsomstandigheden. StoereVrouwen organiseren allerlei ludieke acties om consumenten te verleiden na te denken over waar die romantische rode roos vandaan komt. Het E-book vervult hierin een sleutelrol. Foto Iris 50 tinten rood_Andrea Bartosova

downloaden e-book

Het E-book is op Valentijnsdag te downloaden op www.powerofthefairtradeflower.nl/50tinten. Daar is het ook mogelijk de petitie te ondertekenen om het aanbod van eerlijke bloemen in Nederland te vergroten. Cover e-book 50 tinten rood_Andrea Bartosova

over stoerevrouwen

StoereVrouwen is een groeiend netwerk van ruim 1.500 bewuste shoppers, die samen een ‘leger’ van kritische consumenten vormen. Met positieve en opvallende acties zoals de Groene Sint en de Strip for Fair Fashion campagne stimuleren zij zowel elkaar (de consumenten) als winkeliers en producenten tot wereldverbeterende veranderingen.

over hivos

Hivos is een ontwikkelingsorganisatie die strijdt tegen armoede, onderdrukking en discriminatie. Met de campagne Power of the Fair Trade Flower wil Hivos het aanbod van eerlijke bloemen op de Nederlandse markt vergroten en beter zichtbaar maken voor de consument. Foto's: Andrea Bartosova

Related Post

José de Jong

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *