de groene meisjes; het boek | review

de groene meisjes boek cover | green and the cities
Ik denk dat iedereen in EcoFab land wel weet wie De Groene Meisjes zijn. Need an introduction? Merel en Jamie zijn twee vegan ladies met een eigen stijl en een voorliefde voor tweedehands. En met voorliefde bedoel ik ook echt een liefde; in hun rubriek Tweedehands liefde in huis zetten ze preloved interieurs in het zonnetje. De dames, die trouwens net fulltime zijn gaan bloggen (hurray!), zijn zo succesvol dat ze een boek hebben uitgegeven voor groentjes, heel toepasselijk genaamd De Groene Meisjes. Uiteraard was ik benieuwd naar hun schrijfsels (hun blogs zijn zo heerlijk eerlijk en hilarisch geschreven!) en kocht ik hun boek. Zonder disrespectful te zijn: het boek is een soort samenvatting van een blog. In verschillende hoofdstukken lees je over de pijlers van hun persoonlijke verhalen. Hoe reis je als een groen meisje? Wat voor cosmetica gebruik je? Welk lekkers kun je allemaal eten? En wat zijn de handigste tips voor tweedehands liefde in jouw eigen huis? Allemaal vragen die dit boek zeker beantwoordt.

lunch time! #vegan pittige wortel-pindasoep met een dot kokosroom. thanks @merelgroenemeisjes & @jamiegroenemeisjes voor het recept

Een foto die is geplaatst door José de Jong (@green_and_the_cities) op

Wie al wat voetstappen op de green brick road heeft gezet zal niet superverbaasd worden door De Groene Meisjes. Maar toch is er voor elke gradatie groeneling iets interessants. Voor mij is dit boek namelijk vooral een kookboek. Ja, op de site kun je de recepten ongetwijfeld vinden, maar wat kookt er nou lekkerder dan een recept op papier? Bovendien ben ik ouderwets en hou ik van iets tastbaars, iets om te laten zien waar mijn interesse in ligt en ook iets om letterlijk op terug te grijpen. de groene meisjes boek | hummus recept | green and the cities Al met al vind ik De Groene Meisjes zeker het kopen waard. De recepten zijn verrassend en maken dit boek een keeper, en af en toe is het leuk om terug te grijpen op een bepaald hoofdstuk als je meer wilt weten van één aspect uit het EcoFab leven. Wat is jouw favoriete vega(n) recept? Je koopt De Groene Meisjes voor € 20,- via Bol.com. Liefs, José