the september issue 2015: groen? | vogue

De septembereditie van de grote modebladen staat bekent als dè modebijbels van het jaar. Alle fashion editors bezoeken de modeweken en spotten de trends voor het nieuwe jaar. Niet voor niets zegt men: ‘September is the January in fashion’. Daarom neem ik elk jaar een kijkje in de September Issues van de modebladen: waar schrijven ze over en, nog belangrijker, hoeveel doen zij om duurzame labels een plekje te geven? Vandaag: Vogue. Vogue's September Issue is 268 pagina's zwaar en daarmee ook de dikste septembereditie van dit jaar. Zou dit ook betekenen dat het tijdschrift  - dat misschien wel de meest bekende Issue is door de documentaire uit 2007 - ook de meeste duurzame dingen doet? Na Harper’s Bazaar dinsdag, Glamour woensdag en Elle donderdag onderzoek ik vandaag dus Vogue. Na pagina 268 kan ik concluderen dat er in ieder een mooie variëteit aan duurzame merken uitgelicht worden; 14 mentions van zowel de bekende merken als vintage, Salon Heleen Hulsmann (remember mijn D-Day artikel over vintage schoenen?) èn een superinteressant artikel genaamd Reduce Reuse Recycle van vier pagina's lang. Erg boeiend, en hopelijk een inspiratiebron voor alle mode-ontwerpers! Een grote no go is helaas het gebruik van bont. Op advertorial gebied is Vogue ook een voorloper. Naast BMW heeft ook Filippa K een spread advertenties. Well done! Na dit weekje September Issues doorspitten - wat een opgave! ;) - kan ik concluderen dat Elle en Vogue nog lang niet donkergroen zijn maar wel een lichtgroen randje hebben. Daarnaast doet Glamour het goed doordat ze aardig wat mooie merken belichten en faux en fun fur gebruiken. Op naar volgend jaar! Liefs, José

Related Post

José de Jong

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *